poniedziałek, 5 kwietnia 2010

Co będzie modne na wiosnę ?

W rpg jak w życiu, moda przychodzi i odchodzi, niektóre systemy opierają się wahaniom i trwają, inne dość szybko znikają. Kiedyś miernikiem trendu, a także twórcą trendu był MiM lub po prostu grało się w to co było. Teraz co raz to więcej systemów jest co raz łatwiej dostępna, a popularność traci się i zyskuje głównie za pośrednictwem internetu. Obecnie prawie każdy z nas może przyczynić się do powstania czy upadku danego trendu.
Co więc piszczy w internecie na wiosnę ? Czy pojawi się jakiś nowy mocny trend ?
Ja osobiście stawiam na Savage Worlds Edycja Polska. Jak na razie dużo pozytywnego można usłyszeć na temat tego produktu, który powinien trafić do nas już lada chwila. Wydawnictwo Gramel wykonuje jak na razie całkiem spory kawał dobre roboty. Co ciekawe, o ile się nie mylę, będzie to produkt dość nietypowy dla polskiego rynku. Nie jest to bowiem system w sensie stricte, a uniwersalna mechanik. Dodajmy do tego jeszcze, że gra posiada licencję fanowską, a także darmową licencję komercyjną. Możemy więc spodziewać się sukcesu nawet na miarę d20.
Co Wy sądzicie na ten temat ?

4 komentarze:

  1. Myślę, że możesz mieć rację - nawet ja planuję setting oparty na SWEPL :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. SW ma szanse zyskać wielką popularność, ale ja osobiście na nim nie będę grał. Mechanika z kartami itp źle na mnie działa.

    Pozdrawiam
    Złocki

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozwiniesz myśl ? Z tego co udało mi się zapoznać z mechaniką ( jazda próbna ) to wykorzystanie kart jest tam marginalne, używam ich do inicjatywy, więc równie dobrze można by się obejść bez nich i zastąpić karty np testem sprytu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak mam zastępować elementy mechaniki czymś innym to wolę już zagrać w coś innego. n.p.: w d20 XD
    Może się skuszę na te SW, ale jednak wolę mechanikę zintegrowaną ze światem.

    OdpowiedzUsuń