niedziela, 28 marca 2010

Co w gwiazdach piszczy

Oprócz zamiłowania do gier fabularnych ( i fantastyki jako takiej ) mam też jeszcze jedną słabość. Jestem maniakiem gier mmo. Mimo, że jak na maniaka, poświęcam na nie dość niewiele czasu to miałem już do czynienia z całkiem pokaźną ilością tytułów. Moją najnowszą ofiarą jest Star Trek Online. Podążając tam gdzie nie dotarł jeszcze żaden człowiek, a także wspominając takie gry jak Tabula Rasa czy Eve, nasunęło mi się pewne pytanie. Czy polska społeczność rpg przyjęła by z otwartymi ramionami kosmicznego/sf rpg'a ?
Jeżeli nie przeoczyłem jakiegoś systemu, to jak do tej pory na polskim rynku jest bardzo słabo jeżeli chodzi o gry związane z tą tematyką. Star Warsy cieszą się pewną popularności, ale po polsku nigdy u nas nie wyszły, co więcej star wars to wręcz gatunek sam w sobie. Jedyny system po polsku jaki przychodzi mi namyśl to Gasnące Słońca, przy czym powiedział bym, że jest to gra dość specyficzne i nie nazwał bym ją "typowym" sf. Z jej popularnością też jest chyba średnio.
Całkiem niedługo ma się ukazać Robotica Rpg. Niestety jak na razie, z tego co wyczytałem na stronie gry, system w ogóle do mnie nie trafia, co więcej nie za bardzo wiem o czym tak naprawdę ten system jest.
Według mnie nie wygląda to za ciekawie. Czyżby polskiego gracza nie kręciły statki, nieznane światy, obcy ? Nie chce mi się w to wierzyć. Szczególnie, że literatury "kosmicznej" trochę można u nas dostać i chyba ma się nie najgorzej. Czy w moich rozważaniach jest jakiś poważny błąd ? Jak to jest, że ojczyzna Lema nie swojego, popularnego, systemu SF ?

1 komentarz:

  1. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to niedługo wręcz zaroi się od polskich SF - Nemezis, A.R.E.S., mój jeszcze nie nazwany projekt (czekam na SWEPL żeby ostro wziąć się do roboty), a jedną małą grę wypuszczam zapewne najpóźniej na początku maja :)
    Ale najbardziej liczę na Nemezis.

    OdpowiedzUsuń