poniedziałek, 21 czerwca 2010

Postapokaliptyczne inspiracje - The Book of Eli

Obejrzałem wczoraj film The Book of Eli - polski tytuł Księga ocalenia. Jeżeli ktoś jeszcze nie widział, a jest fanem klimatów post-apokaliptycznych - gorąco polecam. Osobą które nie są fanami gatunku, też zresztą serdecznie polecam. Boję się napisać coś o tym filmie, żeby nie zdradzić nic ze smaczków które są przed widzem kawałek po kawałku odkrywane wraz z rozwojem sytuacji. Ja osobiście szykuję się do obejrzenia tego filmu po raz drugi :P

sobota, 19 czerwca 2010

Symulator świata - pomysły, inspiracja?

Łatwo ostatnio na sieci natknąć się na retogaming, ja osobiście najwięcej czytam o nim na blogu Inspiracje. Osobiście retorgaming zaczyna mi się wydawać co raz to bardziej interesujący i ciekawy. Zainspirowany, wpadłem dziś rano na pomysł napisania symulatora świata. Chodziło by o napisanie programu/aplikacji/stron (czegokolwiek - język programowania, sposób prezentacji, platforma są chwilowo nie ważne/nie określone) która przy podaniu pewnych danych początkowych symulowała by wydarzenia w danym świcie. Powinna też zapewne być jakaś możliwość ingerowania w całą symulację, tak by uwzględnić poczynania naszych bohaterów.
Sama koncepcja wydaje się być dość ambitna o ile nie za ambitna, myślę więc o podejściu małych kroczków.
Na początek stworzenie jakiejś tabelki spotkań losowych. Potem dorobić dodatkowe tabelki w stylu wydarzenia dla dnia, tygodnia, miesiąca, roku ... Potem może jeszcze więcej tabelek które uzależnione były by od tego jakie wydarzenie mamy w danym okresie itp.
Mając opracowane jakieś początkowe tabelki zasiadł bym do kodowania, Najpierw jakiś prosty mechanizm losowania, potem rozbudowanie go o cykl dni, miesięcy, lat. Dodanie możliwości łatwej edycji danych do losowania ( losowanie według zadanego kalendarza itd. ).
Tak krok po kroku program ewoluował by w stronę docelowego symulatora lub rozwijał się jako zestaw pomocniczych narzędzi.
Co o tym myślicie ? Może jakieś pomysły/porady które pomogły by mi wystartować z projektem ? Jakieś materiały które mogły by w tym pomóc ?

środa, 9 czerwca 2010

Klasyczne fantasy w Savage Worlds ?

Ostatnio udało mi się odświeżyć kilka kontaktów ze stary dobrych czasów i na horyzoncie pojawiła się wizja możliwej sesji. Pytanie tylko w co ? Savage Worlds chcę już wypróbować od jakiegoś czasu, mechanikę wybrałem więc dość szybko. Problemy zaczęły pojawiać się z obmyślaniem scenerii do rozgrywki - lub innymi słowy, z wyborem settingu. Założenie było proste, chciałem coś w dość "klasycznym" klimacie fantasy, ewentualnie z jakąś niewielką innowacją. Na początek odrzuciłem takie "klasyki" jak Stary Świat, Forgotten Realms czy Greyhawk oraz postanowiłem wymyślać wszystko samemu, w zderzeniu z rzeczywistością okazało się to jednak nie takie proste, a ilość wolnego czasu który był by mi potrzebny niestety nie osiągalna. Rozpocząłem więc poszukiwania jakiegoś "gotowca".

Sposobem tym udało mi się trafić na Hellfrost. Setting który zdaje się wpasowywać idealnie w moje wymagania. Przez całość settingu jeszcze nie przebrnąłem, ale już na wstępie chciałem polecić wam bliższe przyjrzenie się tej grze - może poczytanie kilku zagranicznych recenzji które zdają się być niezwykle przychylne.

Jest to "klasyczne" fantasy w mroźnym klimacie. 500 lat temu "wielka armia zła" najechała krainę Rassilion z mroźnej północy. Wrogowie teoretycznie zostali ostatecznie pokonani, ale na wspomnianej już północy powstał magiczny lodowiec - Hellfrost i od tamtej pory mamy do czynienia z czymś na kształt epoki lodowcowej która z każdym to rokiem sięga coraz to dalej na południe.

Całość utrzymane jest w klimacie nordycko-zimowym czego przykładem są choćby terminy użyte w podręczniku np. daeg(day),heahwisard(hight-wizardry), hrimwisards.
Dostępne rasy są w zasadzie klasyczne ( elfy,ludzie, krasnoludy,niziołki ) z drobną wariacją w stylu Taiga Elfs, Frost Dwarfs oraz Frostborn - coś na kształt nowej rasy powstałej z ewolucji przedstawicieli innych ras, bardziej dostosowanej do życia w "epoce lodowcowej".

Na "podstawkę" składają się trzy podręczniki (tłumaczenie własne): Podręcznik Gracza, Bestariusz, Opis świata. Osobiście zakupiłem je w wersji elektronicznej, więc o samej jakości wydania ciężko mi mówić, szata graficzna za to jest bardzo fajna. Nazwy podręczników mówią w zasadzie same za siebie. W Podręczniku Gracza mamy zasady tworzenia postaci, opis dostępnych ras, nowe zwady i przewagi, nowe systemy magiczne, czary itp. Bestariusz to oczywiście spis potworków wszelakich, a Opis świata opisuje miejsca po których może przyjdzie nam podróżować.


EDIT: Nie wspomniałem jeszcze, że podręczniki są oczywiście w języku angielskim. Wydawcą gry jest Triple Ace Games, firma odpowiedzialna też za takie tytuły jak Necropolis 2350 czy Sundered Skies. Podręczniki podstawowe dostępne są w dwóch wersjach - papierowej i elektronicznej. Do systemu jest dostępne kilka(naście) przygód, ekran mistrza gry i tak zwane region guides czyli krótkie, zwięzłe ( i tanie) opisy róznych lokacji które mają chyba na celu uzupełnić/rozszerzyć informacje z Opisu świata. Setting zdaje się mieć dość aktywne community, przeglądając forum/stronę udało mi się też znaleźć trochę darmowych materiałów.

Na koniec jeszcze wideo-recenzja która przyciągnęła mnie do tej gry.